ســــجــــادی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

من پیامبر را دوست دارم

چالش "من پیامبرم را دوست دارم"

 

دعوت شده به چالش : هرکس که این پست رو می خونه

 

چند روز پیش یه عده با کشیدن کاریکتور توهین آمیز به حضرت محمد(ص) و دینمون جسارت کردن.

 

خیلی از ماها حتی روحمونم خبردار نشد ،

ولی بد نیست بدونیم بازیکنای فوتبال اون کشور و حتی cnn. به این حرکت توهین آمیز اعتراض کردن

 

اما تو جوان ایرانی ..؟

 

یادتونه واسه مرتضی پاشایی چیکار کردین؟

 

دوست دارم صدای اعتراضتون گوش دنیارو کر کنه

 

کپی کردنش دل میخواد


عید قربان

                                                    ((بسم الله الرحمن الرحیم))

 اولین معنایی که از عید به ذهن میرسد، تغییراتی است که انسان از ظاهر خود و یا در طبیعت میبیند .

این آرایش ظاهری همچون پوشیدن لباس نو و آمدن بهار طبیعت به یک معنا عید نامیده شده است

. در روایتی از امیر المومنین علی علیه السلام آمده است که : هر روزی که انسان در آن به زشتی

آلوده نگردد آن روز عید است چرا که زشتی مهمترین بستر ظهور نزاع میان آدمیان است وباعث برهم

خوردن آرامش درونی و بیرونی انسانها میگردد و این همان چیزی است که با عید یعنی آرامش و شادمانی منافات دارد

 . از سوی دیگر حرکت انسانها به سوی علم و معرفت همواره با شادمانی و نشاط توأم است خاصه آنکه وقتی انسان معنای

 جدیدی کشف میکند ، ابتهاج زائد الوصفی تمام وجود آدمی را در بر میگیرد ، آن لحظه تازه عید نامیده میشود . معنای دیگری

 که از عید,عارفان به ما آموخته اند ، جان باختن و قربانی کردن جان خویش در پای معشوق است . و نماد ظاهری آن ایام حج

و عید قربان است که حیوانی را انسان به عنوان تحفه و هدیه به طرف جایگاه معینی میبرد تا برای کامل شدن عبادت قربانی کند

 . مولوی در این معنا گفته است : خویش فربه مینماییم از پی قربان عید کان قصاب عاشقان بس خوب و زیبا میکشد کشته شدن

 در پای محبوب و قربانی کردن خود مهمترین تعریفی است که مولوی ازعید به ما میدهد در ت

مامی این تعریفها عید برای انسان مطرح شده است ،یعنی ما در شرایط ویژه ای احساس مبارکی و نو شوندگی داریم

. اما به نظر میرسد این تازگی قبل از آنکه در رابطه با ما معنی شود در باره تولید کننده این شرایط یعنی خداوند باید معنا شود

. چون خداوند ? بدیع السموات و الارض است ? و خود را با عنوان ?فتبارک الله احسن الخالقین? به ما معرفی نموده است .

 واز سوی دیگر این مبارکی در تمامی ملک و ملکوت عالم جاری است ، لذا از این خدای بزرگ و مبارک میتوان هرلحظه طعم

 مبارکی را چشید به همین دلیل اگر عیدی است اولاً از آن خداست نه از آن آدمیان ، و این معنا با سایر تعاریف آمده در باب عید یک فرق

 گوهری دارد که آن محوریت خداست .

**H2A.S**

اگه دوس داشه باشین میتونین نظر بدین((ولی حتما نظر بدین))


عید فطر مبارک

بگذشت مه روزه ، عید آمد و عید آمد

بگذشت شب هجران، معشوق پدید آمد

آن صبح چو صادق شد، عذرای تو وامق شد

معشوق توعاشق شد، شیخ تو مرید آمد

شد جنگ و نظر آمد، شد زهر و شکر آمد

شد سنگ و گهر آمد، شد قفل و کلید آمد

جان از تن آلوده، هم پاک به پاکی رفت

هرچند چو خورشیدی بر پاک و پلید آمد

از لذت جام تو دل مانده به دام تو

جان نیز چو واقف شد، او نیز دوید آمد

بس توبه شایسته برسنگ تو بشکسته

بس زاهد و بس عابد کو خرقه درید آمد

باغ از دی نامحرم سه ماه نمی زد دم

بر بوی بهار تو، ازغیب رسید آمد

سلام دوستای خوبم:

امیدوارم نماز روزتون قبول باشه چون روز عید نمیتونم بهتون سر بزنم

بیشابیش عیدو بهتون تبریک میگم امیدوارم تبریکمو بذایرا باشید بعدشم

ممنون میشم اگه واسه این داداش کوچیکتئن دعا کنید.

((ضمنا عزیزا نظر یادتون نره))

 خدا نگهدار تک تکتون.


عید سعید فطر

عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است. در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند. [2] پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است. در ایران از سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان[1] عید فطر دو روز (روز عید و فردایش) تعطیل است.

محتویات

 [نهفتن

تعیین روز عید فطر [ویرایش]

نوشتار اصلی: استهلال

از آن‌جایی که شرط اعلام ماه شوال با رویت هلال ماه به وقوع می‌پیوندد. همواره در کشورهای مسلمان، بر حسب موقعیت مکانی آن کشور، رویت هلال ماه اول ماه شوال و روز عید فطر متغیر است به صورتی که ممکن است به طور مثال در عربستان سعودی روز دوشنبه روز عید اعلام شود اما در ایران روز سه شنبه روز عید فطر اعلام شود. تعیین عید فطر بر عهده حاکم شرع است و پیروی از آن طبق نظر اکثریت مراجع تقلید [3] و علمای شیعه بر تمام شیعیان حتی مراجعی که نسبت به آن علم ندارند(رؤیت ماه جدید برای آنها ثابت نشده) لازم است. هر چند اگر فردی مطمئن شود که آن روز آخر ماه رمضان و یا دوم ماه شوال است شرعا نمی‌توان او را از عمل به علم خود بازداشت.[4]

در ایران [ویرایش]

گفتنی است در ایران تعیین عید فطر بر عهده حاکم شرع (سید علی خامنه‌ای) است و پیروی از آن طبق نظر اکثریت مراجع تقلید [2][پیوند مرده] و علمای شیعه بر تمام شیعیان حتی مراجعی که نسبت به آن علم ندارند لازم است.ولی برخی از مراجع تقلید خود به اعلام روز فطر اقدام می‌کنند شایان ذکر است که به علت در اختیار نداشتن رسانه معتبر و فراگیر اکثر مردم به نظر آقای خامنه ای توجه می کنند در صورتی که رسانه معتبری برای هر مرجعی وجود داشته باشد بیشتر مردم به نظر مرجع تقلید خود اقتدا می کنند به همین دلیل اکثر مراجع تقلید اقدام به راه اندازی سامانه اس ام اس و ایمیل کرده اند که اخبار لازم و فوری را به اطلاع مقلدان خود برسانند که البته این مورد هم با مشکلاتی روبرو می‌شود در سال 1384 مراجع تقلید محمد تقی بهجت و فاضل لنکرانی و یوسف صانعی روز عید فطر را متفاوت با نظر رهبر وقت جمهوری اسلامی ایران، که علت تفاوت اعلام روز عید فطر علما با هم روز قدس بود که جمعه آخر ماه مبارک رمضان می‌باشد سید علی خامنه ای مشخص کرد.[3] هر چند اگر فردی مطمئن شود که آن روز آخر ماه رمضان و یا دوم ماه شوال است شرعا نمی‌توان او را از عمل به علم خود بازداشت.[4]

در عربستان سعودی [ویرایش]

در کشور عربستان سعودی به عنوان مهم‌ترین کشور سنی مذهب، این وظیفه را شورای عالی قضایی عربستان سعودی که مهم‌ترین مرجع اسلامی و تصمیم گیری است بر عهده دارد. معمولاً سایر کشورهای عربی و اسلامی منطقه نیز با پیروی از روز خاصی که توسط شورای عالی قضایی عربستان سعودی تعیین شده، آن روز را به عنوان روز عید فطر اعلام می‌کنند. در تمامی کشورهای اسلامی گذشته از نوع حکومت مشخص کردن عید فطر بر مبنای شروع ماه شوال و از همه مهمتر رویت هلال شوال معین می‌شود.[5]

آداب و سنن عید فطر [ویرایش]

تکبیر [ویرایش]

از سنت‌های مسلمانان در روز عید فطر، تکبیر است. تکبیر در روز عید فطر، برگرفته از آیه‌ای از قرآن است [6] و پیش از نماز عید فطر و شروع خطبه، در خانه‌ها و کوچه و بازار خوانده می‌شود.

الله أکبر الله أکبر الله أکبر
لا إله إلا الله
الله أکبر الله أکبر
ولله الحمد
الله أکبر کبیراً
والحمد لله کثیراً
 
الله بزرگ تر است، الله بزرگ تر است، الله بزرگ تر است.
خداوندی نیست مگر الله
الله بزرگ تر است. الله بزرگ تر است.
و ستایش همه از آن الله است.
الله به راستی بزرگتر است.
و ستایش بسیار از آن الله است

غسل [ویرایش]

در متون اسلامی، توصیه شده است که مسلمانان در روز عید فطر و عید قربان، تن خود را در آب بشویند و غسل کنند. غسل عید، از سنت‌های مسلمانان در روز عید است و در آن فرقی بین مردان، زنان و کودکان نیست. برخلاف غسل جمعه، غسل عید می‌تواند قبل از اذان صبح انجام گیرد. علاوه بر غسل، عطر زدن و مسواک کردن نیز از سنت‌های روز عید فطر است.


بزمان

 

 

یکی از علل اهمیت غار شناسی کسب موفقیت های چشمگیر است که در زمینه کشف آب های زیر زمینی بدست آورده است. به همین دلیل نظر زمین شناسان ، کانی شناسان  و آب زمین شناسان را به خود جلب کرده است. غار ها عمدتاً در سازنده های آهکی دوره کرتاسه به وجود آمده اند .آب باران بر اثر انحلال گاز کربنیک موجود در هوا خاصیت اسیدی پیدا می کند.آب اسیدی هنگام عبور از شکاف سنگهای آهکی ، آهک را در خود حل کرده و به صورت ترکیبات شیمیایی آن را با خود به نقاط دیگر حمل و در نتیجه به تدریج شکاف سنگها وسیع تر و پس از چندی در آنها حفره های بزرگ و کوچکی به نام غار پدید می آید .گاهاً در اثر ریزش آب محتوی کلسیم از سقف غارهای  مخروط یا قندیل هایی از جنس آهک مشاهده می گردد. همچنین در کف غار از این مخروط های آهکی تشکیل می گردد. 

کاربرد غارها :

پناهگاه ، شناسایی آب های زیر زمینی ، در ساختن بناها ،استخراج ، صنعت جهانگردی ، ذخیره کردن برق ، برای کمک به برق شهرها در ساعات از شبانه روز که مصرف برق کم است به وسیله کمپرسورهای قوی هوا را داخل غاری که دیواره و سقف و کف آن را غیر قابل نفوذ کرده اند به صورت فشرده ذخیره می کنند و در زمانی که برق بیشتر ی نیاز است به وسیله هوای فشرده ذخیره شده در غارتوربینهای نیروگاه را به حرکت در می آورند تا کمبود برق را در ساعاتی که برق بیشتری نیاز است جبران کنند.

 

معرفی غارهای طبیعی واقع در منطقه شکار ممنوع بزمان ایرانشهر :در این منطقه دو غار به نام های کرمانچی و غار گربودار شناسایی شده اند.

غار کرمانچی

این غار در ارتفاعات شمال غرب بزمان ، در محور دره آهو و یک کیلومتری روستای کرمانچی با

<>

 

 

نمایی از کوه خصر نبی (ع) و دریاچه پشت سد بزمان
نمایی از کوه خصر نبی (ع) و آب پشت سد بزمان

  حمام مردانه بزمان(چشمه آبگرم)

  

قنات  آبگرم  بزمان

بَزمان یکی از شهرهای کوچک استان سیستان و بلوچستان ایران است. بزمان در 90 کیلومتری ایرانشهر واقع است.بزمان یکی از باسابقه ترین بخش‌های استان سیستان و بلوچستان می‌باشد که تنها سابقه بخشی 110 ساله دارد. بر اساس سرشماری سال 1385 جمعیت آن (816 خانوار) 4002 نفر بوده است.

کوه آتشفشانی نیمه‌فعال بزمان در فاصله 30 کیلومترى شمال غرب بزمان قرار دارد.

منطقه بزمان در قدیم جنگل‌های پردرخت و دشت‌هایی پر از گل نرگس داشت

بزمان دارای منطقه حفاظت شده می‌باشد که حیوانات مختلف از جمله یوز پلنگ و آهو و بز و قوچ و پرندگانی مانند کبک و تیهو سوسک و...در این منطقه زیست می‌کنند کوهستانهای بزمان دارای داروهای گیاهی متفاوتی هستند در بزمان چشمه‌های اب گرم زیادی وجو دارد محصول عمده کشاورزی بزمان خرما می‌باشد که خرمای منحصر به فرد سنگ شکن فقط در این منطقه با کیفیت ثمر می‌دهد تمدن اسپیدز در شهر بزمان قرار دارد.